Timeout Market v Praze?

Timeout Market v Praze

Víte, jaká je nejvíc navštěvovaná atrakce v Lisabonu? Ne, není to žádný kostel, památka nebo muzeum. Je to Timeout Market na Cais do Sodre. A podobné místo by mělo vzniknout brzy i v Praze.

V Lisabonu se brány Timeout marketu otevřely před pár lety, v roce 2014. Za rok 2017 navštívilo toto místo neuvěřitelných 3,6 milionu návštěvníků. Původně to byla tržnice s ovocem a zeleninou. Ve spodní části byl rybí trh. Ten tu je dodnes. Část haly se zachovala pro běžné trhy, ale druhá část se přebudovala na fantastický jídelní court. Na své si tu přijde téměř každý. Nabídka je opravdu pestrá od ryb, přes mořské plody, burgery, tataráky až po dezerty a vyhlášenou zmrzlinu Santini. Sehnat se dají i tradiční jedlé suvenýry jako je Pastéis de Nata, Quiejoadas, sardinky a sýry.

Timeout Market

Provozovatelem je Timeout Group. Britská mediální společnost, která vešla ve známost hlavně díky vydávání městských průvodcům a výjimečným marketem v Lisabonu. Nyní chce přijít se stejným konceptem do Prahy.  

Time Out market by se měl v Praze otevřít v roce 2021. Známé už je i místo, které leží v samém srdci Prahy. Market by se měl otevřít Na Příkopech ve společenském a nákupním centru Nový Saverin. Projekt o rozloze 15 000 m2 má vzniknout hned za historickým palácem Savarin. Je to kousek na Václavské náměstí. Díky své poloze vznikne jedinečný živý veřejný prostor přímo v centru Prahy. Celý prostor byl navržen architektem Jakubem Ciglarem z developerské skupiny Crestyl Group. V novém prostoru budou kanceláře, restaurace a obchody. 

Pražský Timeout Market by měl být replikou toho Lisabonského. Měl by nabízet to nejlepší z české kulinářské scény. V plánu je otevřít 14 jídelních stánků, několik barů a jídelní zónu. Uvnitř bude 465 míst k sezení a ve venkovních prostorách dalších 120 míst. 

Zatímco v Praze bude market teprve druhý v Evropě, v Americe se jich otevře v následujících letech hned několik - v New Yorku, Miami, Bostonu, Chicagu a Montrealu. Během následujících několika let by se podle CEO společnosti Julia Bruna měla stát značka Timeout Market globální a uznávanou značkou na trhu s pohostinstvím. No budeme se tedy těšit na kousek Lisabonu tady u nás v Praze.